корисне

Формування системи роботи з книгою в початковій школі
План
  1. Виховання вдумливого читача.
  2. Перетворіть читання на захоплення.
1.Виховання вдумливого читача.
Як часто доводиться чути скарги з приводу того, що діти мало читають. І бібліотекарі, і вчителі за звичкою або за переконаннями поділяють дітей на активних і пасивних читачів, виходячи з кількості прочитаних книжок і загального ступеня начитаності.
Існує думка, що кращий читач той, хто читає емоційно, хто здатний на активне співчуття і глибоке проникнення текстом. Мова йде не тільки про художню літературу. Співпереживання вимагають і публіцистика, і навіть навчальний параграф, бо в останньому випадку слово «співпереживання» можна замінити словами «зацікавленість у пізнанні».
Емоційно розвинені люди добріші та комунікабельні в житті. Здатність до співпереживання і прагнення пізнання у справжньої людини перетворюється на дію, на активне бажання впоратися самому і допомогти іншому. Чи не цього ми прагнемо від наших дітей? Саме для цього ми вчимо їх читати вдумливо, вдивлятися в текст, розрізняти нюанси, що приховані від поверхового погляду. Не дуже це й просто – виховувати по – справжньому вдумливого читача.
Виявляється існують методика і технологія виховання вдумливого, творчого читача. Існує «Відкрите товариство» (фонд Дж. Сороса), під егідою якого розвивається такий педагогічний проект. Офіційна назва проекту «Читання і письмо для розвитку критичного мислення». Мета – розвиток у дітей аналітично – творчого мислення і творчого підходу до навчання.
Добре, коли дитина читає… Спрага знань, інтерес до нового, прагнення прекрасного – все це втамовується дитячим читанням, яке справді можна назвати рушієм загального розвитку. А якщо дитина не читає або читає мало – це обмежує її розвиток настільки, що роки подальшого життя не можуть заповнити порожнечу душі.
Дитяче читання відіграє велику роль у подальшому житті. Книга, прочитана в дитинстві. Залишається в пам'яті майже на все життя і впливає на подальший розвиток дітей. Із книг діти беруть певне світорозуміння, книги виробляють у них певні норми поведінки. Якщо дитина подружиться з книгою на все життя, то матиме широкий світогляд й глибокі знання.








2.Перетворіть читання на захоплення.


Особистість читача багатогранна, але бібліотекар перш за все стикається з тією сферою життєдіяльності людини, яка пов’язана х книгою, читанням, пошуком інформації.
Допомагати читачу у виборі та роботі з книгою, пошук і пояснення невідомих йому фактів, сприяння людській діяльності – ця робота потребує творчості, ініціативи, дослідницьких навичок, поваги до особистості читача, можливості цікавого людського спілкування. Особливо це актуально для шкільних бібліотекарів, які працюють з дітьми. Педагогічні технології зорієнтовані на особистий вибір, особисту відповідальність. Сьогодні школа має на меті допомогти дитині знайти сенс життя, створивши повноцінні умови для її фізичного, духовного розвитку і саморозвитку. Одним із факторів становлення особистості є бібліотека, книга, інформація, через яку сприймається світ. Шкільний бібліотекар під час бесід орієнтує учня-читача у виборі необхідних матеріалів.
Обов'язково повинен бути діалог між бібліотекарем і читачем. Основна форма індивідуальної роботи – бесіда. Вона поділяється на : бесіда про виявлення відомостей про читача; бесіда – екскурсія бібліотекою; бесіда про уточнення запиту; бесіда з метою вивчення читацьких потреб та інтересів; бесіда – рекомендація; бесіда про прочитану книгу – під час яких відбувається виховання культури читання; бесіда – інформація про масові заходи, нові книги.
У роботі з виховання вдумливого читача треба застосовувати різні форми і методи, нові технології популяризації літератури. Це і брейн – ринг, поле чудес, щасливий випадок, зоряна година, літературні шоу, ігри, вікторини, презентації книг та ін. Нетрадиційні форми роботи допомагають залучити дітей до бібліотеки, до книги…
Використання активних форм популяризації літератури дає позитивні результати. У школярів формується стійкий інтерес до книги, глибокі теоретичні знання і практичні навички роботи з книгою, закладаються міцні основи культури читання.



Комментариев нет:

Отправить комментарий